femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Nu är det jul igen...

Publicerad 2017-10-15 19:41:13 i Allmänt, Hemmet,

Nur är det jul igen, ja iallafall om man besöker IKEA.
Det är inte klokt att behöva se alla kulor, tomtar, granar, glitter och stjärnor redan nu i oktober. Tyvärr hinner man bli lite mätt på allt innan december månad är här. Jag gick snabbt förbi.
 
En helg som denna var ändå ganska bra att välja, för det var inte så mycket folk, så man slapp trängas. Jag hade gjort upp en lista på vad jag skulle inhandla så det gick snabbt. Köpte blommor, sängkläder, servetter, en pläd, en stekspade, och nya kuddfodral till kuddarna jag har på sängen. Hittade samma mönster som jag redan har men i en annan färgställning. Sammanlagt tog det mig ca 2,5 tim. från att jag gick hemifrån till jag var tillbaka på Söder igen.
 
Jag hade tänkt köpa två stolar till köket, men jag tror jag beställer de på nätet. Orkade inte riktigt bära hem dem på tunnelbanan.
 
Hoppas ni har haft en bra helg. Vädret har varit toppen så hundarna har fått långa promenader båda dagarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela