femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Förhoppningsvis är det bara en förkylning

Publicerad 2017-01-20 16:28:00 i Allmänt, Familjen,

Hej!
Vi hoppas och tror att de svullna lymfkörtlarna som dottern har på halsen bara är svullna på grund av en förkylning som har drabbat henne. Jag förstår hennes rädsla för att cancern kanske har kommit tillbaka. Jag skulle också reagera på samma sätt. Nu är det bara att vänta och se om de försvinner om några dagar när hon börjar känna sig bättre igen.
 
Min dotter är inte den som brukar stanna hemma från jobbet i första taget. Hon har alltid hört både ifrån mig och sin mormor att man ska inte känna efter för mycket. Det kan nog vara bra ibland, men att lyssna på sin kropp är också viktigt. Nu kunde hon byta med en arbetskamrat som tog hennes pass denna vecka. Så kan hon vila sig riktigt ordentligt.
 
Snart är klockan 16.30 och då slutar min dag på jobbet. Ska bli skönt att gå hem, ta hand om hundarna och sätta sig och slappa framför TVn. Jag kanske packar ned lite saker i en flyttkartong för i slutet utav februari flyttar jag till en ny lägenhet. Om man packar lite varje dag så blir det inte någon stress mot slutet, eller hur?
 
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela