femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Fågelmat? Kassler?

Publicerad 2017-12-29 19:44:00 i Allmänt,

Hur tänker vissa människor när de på ett fågelbord lägger matrester istället för fågelfrön?
Ja, det är verkligen sant. En dag för någon vecka sedan när jag var ute och rastade hundarna fick jag se detta. Ärligt talat, en halv kassler, korvar och skinkskivor. Jag trodde först inte mina ögon. Den som har lagt dit det här tänker inte på att det finns ganska många råttor i grannskapet som skulle bli överlyckliga av att hitta den här typen av mat ute.
 
Efter någon dag såg det ut så här.
Ja, då låg maten under fågelbordet. Som tur är så plockade någon bort detta senare samma dag.
 
Man slutar aldrig att förundras över hur en del människor tänker. Nu ligger det frön på fågelbordet istället, det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela