femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Kan inte riktigt släppa det här

Publicerad 2017-09-30 23:01:10 i Allmänt,

Idag har jag skrivit korta inlägg både på Twitter och Instagram om hur vissa försäljare lurar sina kunder. Det jag såg med egna ögon är för några dagar sedan. Vid ett blom- och fruktstånd på Södermalm ser jag hur en av försäljarna tar en hink med väldigt fina blommor, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, blommorna är grönvita från början. Han ställer sig bakom ståndet, men ganska nära övergångsstället där jag står och väntar på att få gå över. Helt plötsligt tar han fram en sprayburk och börjar spraya orange färg över blommorna. En kvinna som står bredvid säger först NEJ, men sedan skrattar hon lite och verkar inte bry sig. 
 
Idag gick jag förbi samma stånd och såg de blommor som egentligen har en naturligt grönvit färg vara färgade med alla möjliga färger. Jag kände på några utav kronbladen och fick färgpigment på fingrarna.
Jag tycker det är så oseriöst att göra på detta vis. Ja, jag kunde ha sagt till första gången jag såg vad de gjorde, men hade tyvärr inte tid att stanna för att ta den diskussionen. Jag känner inte för att handla just från detta stånd någon mer gång. Låt växter få behålla den färg dem har från början.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela