femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Snart flyttar jag HEM igen

Publicerad 2017-01-04 16:16:07 i Allmänt,

Ja, det trodde jag nog aldrig att jag skulle flytta hem till Hornstull igen. För 26 år sedan styrde jag mina steg  mot Kungsholmen, sedan blev det en sväng till Solberga innan jag åter befann mig inom tullarna, men då på Östermalm. Jag har alltid haft mina rötter kvar på Södermalm. I augusti flyttade mamma tillbaka, och dottern  i november så när jag fick chansen att få komma hem igen tvekade jag inte en sekund.

Det kommer att dröja fram till slutet av februari innan jag kan flytta in i min nya lägenhet, men det gör inget. Jag har mycket att gå igenom, vad ska jag ta med mig, vad ska jag kanske sälja och vad kan jag kasta?

Det är väldigt spännande och jag vet redan nu att när jag äntligen är på plats så kommer det att kännas helt underbart. Det jag kan vara lite orolig över är hur hundarna ska ta flytten. Som tur är så har jag tagit ledigt en hel vecka så de ska hinna känna in området och lägenheten riktigt ordentligt.

 Denna bild är en av mina favoriter taget från Långholmen en underbar sommardag.
 
Vi hörs snart igen.

            
 
   
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
 
 


                     

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela