femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Lite mer gnäll

Publicerad 2017-01-08 20:14:49 i Allmänt,

Jo, jag måste få gnälla lite till, en bara lite. Jag bor i en BRF där ingen är speciellt intresserad av att delta i varken årsmöten eller städdagar. Vi är 43 lgh i föreningen och på årsmötet förra året kom det 4 st förutom styrelsen. Vilket superintresse för våra bostäder!
 
Nu när det är vinter och vi har fått så mycket snö tycker jag att om alla hjälps åt och skotta lite framför våra portar så skulle alla ha hjälp av detta. I går när jag skulle gå ut med hundarna på morgonen, så gick det knappt att ta sig ut. Jag fick bana väg i snödrivorna så hundarna kom fram. Efter deras korta morgontur gick jag ut och skottade lite framför porten och en bit ned mot trottoaren.
Som tur var så kom snöröjningen efter några timmar och tog bort det mesta, så nu kan alla komma fram. Tack alla ni som jobbar med snöröjning!
 
Så här är det varje år. Om alla hjälptes åt skulle det heller inte bli några hala vägar så slapp man vara rädd för att ramla och göra sig illa.
 
Ja nu har jag gnällt färdigt för denna gång. Nästa inlägg ska bli något mer positivt.
 
Hörs snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela