femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Ung Cancer - Pärldag 24/9

Publicerad 2017-09-24 19:50:52 i Allmänt, Armband, Fuck Cancer, Livet, Pärldagar,

Idag anordnade Ung Cancer ännu en pärldag på Radisson Blu Waterfront Hotel. Jag har inte deltagit i dessa pärldagar på flera år men nu tyckte jag det var dags igen. Det var helt fantastiskt. Så många människor som ställde upp för att tillverka armband.
 
När jag kom fram till hotellet strax efter kl 12 var det lååång kö utanför och en lika lång kö innanför dörrarna, men det gick fort att komma in. Alla blev fint mottagna och fick snabbt anvisade en plats vid något av de otaliga runda bord som var uppställda i ett stort rum. Vi satt ungefär ungefär 10 personer runt varje bord. Hotellet bjöd på kaffe, te, juice och småkakor. Det var en så härlig stämmning, alla var så glada och positiva.
 
Om man gjorde 6 st armband så fick man ett gratis, annars kostar armbanden 100 kr.
 
Jag gjorde 8 st, så här ser det ut som jag fick. Jag stod i kö för att få det ihopknytet, men kön var lång, så jag tänkte att jag kan lika enkelt knyta ihop det själv.
 
När klockan var runt 14 bestämde jag mig för att åka hem. Gissa om jag blev förvånad när lika många människor stod och väntade på att få komma in nu som när jag kom vid 12-tiden. Pärldagen höll på mellan kl 12 - 16. Hoppas alla som väntade fick chansen att komma in. Jag undrar hur många armband vi lyckades trä den här gången och hur många vi var som var där?
 
Nästa tillfälle att "pärla" är den 29 oktober. Jag kommer absolut att vara på plats då.
 
Häng med nästa  gång!

Kommentarer

Postat av: Isabell Hedberg

Publicerad 2017-09-24 20:46:30

Så fint med ett sånt engagemang! Jag har alltid lyckats missa när det har varit pärldagar i Umeå men jag hoppas jag prickar in nästa gång :D
Hoppas du haft en fin helg :)
Kram!

Svar: Ja, det är helt otroligt hur många som ställer upp och pärlar. Hoppas du har möjlighet nästa gång. Hoppas du får en trevlig helg.
femgenerationeristhlm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela