femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

Vi tänker på våra kära som inte längre finns ibland oss

Publicerad 2017-11-05 19:26:51 i Allmänt,

Mamma och min syster skulle ha följt med mig och min dotter upp till Högalidskyrkans urnlund idag, men tyvärr så kände sig syrran förkyld och mamma orkade inte. Det var synd att de inte var med för det var så vackert där uppe. I urnlunden ligger mormor Kate, morfar Arne, gammelmormor Anna, mammas moster och morbror Gerta och Gie samt dotterns pappa Osvaldo.
 
Jag tror att just denna urnlund är en av de vackraste. Vid varje urnplats finns det en hållare och i den sitter en vas av glas. Nu när vintern börjar närma sig så väljer de flesta att sätta dit en krans eller konstgjorda blommor. Den här gången valde jag sidenblommor som ni ser här på bilden.
 
Det blev riktigt fint.
 
Efter vi hade satt blommorna så gick vi in i kyrkan en stund, tände några ljus innan vi fortsatte hem till mamma.
 
Mamma var jätteledsen att hon inte kunde följa med, men blev glad att jag hade tagit en bild så hon kunde se hur fint vi hade gjort det.
 
Vi gjorde iordning härliga räksmörgåsar som vi mumsade på innan det var dags för dottern och mig att dra sig hemåt. Det är så skönt att vi bor så nära varandra, dottern bor på samma gata som sin mormor och jag bor bara några kvarter ifrån.
 
Ha en fortsatt fin söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela