femgenerationeristhlm.blogg.se

Här får du följa fem generationer av kvinnor som alla har vuxit upp i Stockholm och även bor eller har bott i Högalid/Hornstull. Några av oss finns inte med oss längre, men vi har alla mycket att berätta. Jag heter Anneli som vill ta er med på en resa genom våra liv. Följ med!

En helt magisk galakväll!

Publicerad 2017-01-18 17:00:52 i Allmänt, Familjen,

Igår kl 19.30 på Oscarsteatern i Stockholm hade Sällskapet Stallfåglarna en GALA - och JUBILEUMSKVÄLL. Sällskapet firade 70 år.
 
Jag höll på att komma försent till teatern för när klockan är 18.55 anländer vi med tunnelbanan till Östermalmstorg och där blir vi stående. Jag skulle till T-centralen för att komma så nära som möjligt. Så det blev att stiga av och med snabba steg ta mig från Stureplan till Kungsgatan där teatern ligger. Jag hann men det var nästan på håret.

Både mamma och min syster är medlemar i Stallfåglarna. Mamma kunde tyvärr inte följa med då hon inte mår så bra. Min syster var en utav artisterna. Hon sjöng så otroligt vackert och jag var så stolt.
 
Bland de andra artisterna kunde vi se Lill Lindfors, Barbro Svensson, Maria Möller, Linda Lampenius, Babben Larsson m.fl. Det var verkligen en helt magisk kväll som jag sent kommer att glömma.
 
När Stallfåglarna firade 40 års-jubileum 1987 då var mamma med och uppträdde. Det har vi inspelat på band så vi kan titta på när vi vill minnas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela